ساجد

ساجد

۲ مطلب در آذر ۱۳۹۷ ثبت شده است

آشنایی با دادخواستهای حقوقی

1.دادخواست
فرمی است چاپی و متحدالشکل که از سوی قوه قضاییه تهیه و در اختیار عموم مردم قرار میگیرد و مخصوص طرح دعوای حقوقی است و دارای ستونهای خواهان/خوانده/ وکیل و نماینده قانونی/تعیین و بهای خواسته/دلایل و منضمات دادخواست میباشد
شروع رسیدگی در دادگاه (حقوقی یا دعوی حقوقی در دادگاه کیفری)  مستلزم تقدیم دادخواست میباشد که مادتین48و51 قانون آیین دادرسی مدنی مصوب سال 79 ترتیب و شرایط تنظیم آنرا تعیین و مشخص نموده است
دادخواست شامل دادخواست بدوی و دادخواست تجدیدنظر خواهی است
دادخواست تجدیدنظر خواهی بر خلاف دادخواست بدوی برای کلیه دعاوی تجدید نظر خواهی اعم از کیفری و حقوقی مورد استفاده قرار میگیرد و از نظر شکل دارای اختلافی با دادخواست بدوی دارد. در دادخواست تجدیدنظر خواهی ستونهای/تجدیدنظر خواه/ تجدیدنظر خوانده/ وکیل یا نماینده قانونی/ و دلایل اعتراضیه و در متن صفه ذیل این ستونها نیز عنوان دادگاه تجدیدنظر استان و سپس محل درج مشخصات دادنامه مورد اعتراض و تاریخ ابلاغ تعبیه شده است.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ آذر ۹۷ ، ۱۲:۵۸
ساجد موسی زاده

انسان به محض به دنیا آمدن دارای فشار خون است و نوزادان نیز دارای فشار خون هستند. اگر فشار خون نداشته باشیم خون به مغز و قلب و هیچکدام از اعضای حیاتی نمی رسد. نوزادان دارای فشار خون پایین تری به نسبت کودکان و نوجوانان هستند.


حداقل فشار خون در دوران نوزادی و در سنین 1 تا 12 ماهگی 70 روی 50 است و فشار خون طبیعی در این دوران 90 بر روی 60 است و حداکثر فشار خون در این دوران 110 بر روی 75 می باشد.


کم کم با بالا رفتن سن و ورود به مرحله کودکی و در سنین 1 تا 5 سالگی حداقل این فشار به حدود 80 روی 55 می رسد. فشار خون طبیعی در این دوران 95 بر روی 65 است و اگر فشار خون در این سنین 110 بر روی 79 باشد بسیار خطرناک است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ آذر ۹۷ ، ۱۱:۳۲
ساجد موسی زاده