ساجد

ساجد

معنی و مفهوم سمبل ماه ها و حیوان سال تولد

دوشنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۷، ۰۲:۱۶ ب.ظ

سمبل های ماه تولد

سمبل های ماه تولد را می توان لوگو دانست . همانطور که در مقالات قبلی ذکر شد لوگو معانی و مفاهیم بسیار گسترده ای دارد و صرفا یک آرم نیست . تمامی سمبل ها نماد ها علامت ها و… را می توان لوگو دانست . سمبل های ماه تولد نیز یک نوع لوگو است و طراحی و انتخاب آن ها برای هر ماه برمیگردد به پیدایش نمادها ، خدایان و علوم اختر شناسی و طالع بینی . نام این نماد ها رودیاک است و اکثر آن ها در یونان باستان بوجود آمدند .
در ادامه سمبل هر ماه را به همراه توضیحات بیشتر طالع بینی بیان می کنیم .


نماد و سمبل ماه فروردین

سمبل ماه فروردین حیوان قوچ است و عنصر وجودشان آتش . همچنین رز سرخ ، گل محبوبشان است و روز سه شنبه روز مبارکشان . متولدین ماه فروردین معروف به نوزاد طبیعت هستند و ستاره حاکم آن ها مارس (مریخ) است . فلز وجودشان آهن و سنگ خوش یمن آن ها الماس و یاقوت است . رنگ محبوب متولید ماه فروردین قرمز و صورتی روشن و عدد خوش یمنشان ۹ است . متولدین ماه فروردین شخصیت کاردینالی دارند و “من هستم” شعار آن هاست .


نماد و سمبل ماه اردیبهشت

سمبل ماه اردیبهشت حیوان گاو نر است و عنصر وجودشان خاک . همچنین رز صورتی ، گل محبوبشان است و روز جمعه روز مبارکشان . متولدین ماه اردیبهشت معروف به طفل شیرخوار طبیعت هستند و ستاره حاکم آن ها ونوس (زهره) است . فلز وجودشان مس و سنگ خوش یمن آن ها یاقوت کبود است . رنگ محبوب متولید ماه اردیبهشت آبی آسمانی ، صورتی بنفش و عدد خوش یمنشان ۶ است . متولدین ماه اردیبهشت شخصیت ثابتی دارند و “همه چیز مال من است” شعار آن هاست .


نماد و سمبل ماه خرداد

سمبل ماه خرداد دوقولوها است و عنصر وجودشان هوا . همچنین کاملیا ، گل محبوبشان است و روز چار شنبه روز مبارکشان . متولدین ماه خرداد معروف به کودک طبیعت هستند و ستاره حاکم آن ها مرکوری (عطارد) است . فلز وجودشان جیوه و سنگ خوش یمن آن ها زمرد کبود است . رنگ محبوب متولید ماه خرداد زرد ، سبز ، آبی و عدد خوش یمنشان ۵ است . متولدین ماه خرداد شخصیت راوی دارند و “من فکر می کنم ” شعار آن هاست .


نماد و سمبل ماه تیر

سمبل ماه تیر حیوان خرچنگ است و عنصر وجودشان آب . همچنین بنفشه و لی لی ، گل محبوبشان است و روز دوشنبه روز مبارکشان . متولدین ماه تیر معروف به تازه بالغ طبیعت هستند و ستاره حاکم آن ها ماه است . فلز وجودشان نقره و سنگ خوش یمن آن ها مروارید است . رنگ محبوب متولید ماه تیر سایه ای از رنگ های خاکستری و آبی و سبز و عدد خوش یمنشان ۲ است . متولدین ماه تیر شخصیت کاردینالی دارند و “من احساس می کنم” شعار آن هاست .


نماد و سمبل ماه مرداد

سمبل ماه مرداد حیوان شیر است و عنصر وجودشان آتش . همچنین آفتابگردان ، گل محبوبشان است و روز یکشنبه روز مبارکشان . متولدین ماه مرداد معروف به جوان طبیعت هستند و ستاره حاکم آن ها خورشید است . فلز وجودشان طلا و سنگ خوش یمن آن ها یاقوت زرد است . رنگ محبوب متولید ماه مرداد رنگ های غروب خورشید و عدد خوش یمنشان ۱ است . متولدین ماه مرداد شخصیت ثابتی دارند و “من اراده می کنم” شعار آن هاست .


نماد و سمبل ماه شهریور

سمبل ماه شهریور فرشته است و عنصر وجودشان خاک . همچنین Forgetmenot ، گل محبوبشان است و روز چهارشنبه روز مبارکشان . متولدین ماه شهریور معروف به بالغ طبیعت هستند و ستاره حاکم آن ها ولکان و مرکوری است . فلز وجودشان پلاتین و سنگ خوش یمن آن ها عقیق سبز است . رنگ محبوب متولید ماه شهریور سایه ای از خاکستری ، سبز ، نقره ای و عدد خوش یمنشان ۵ است . متولدین ماه شهریور شخصیت راوی دارند و “من تجزیه و تحلیل می کنم” شعار آن هاست .


نماد و سمبل ماه مهر

سمبل ماه مهر ترازو است و عنصر وجودشان هوا . همچنین رز سفید ، گل محبوبشان است و روز جمعه روز مبارکشان . متولدین ماه مهر معروف به “با آرمان و ازدواج” هستند و ستاره حاکم آن ها ونوس (زهره) است . فلز وجودشان مس درخشان و سنگ خوش یمن آن ها الماس و اوپال است . رنگ محبوب متولید ماه مهر بژ و قهوه ای و عدد خوش یمنشان ۶ است . متولدین ماه مهر شخصیت کاردینالی دارند و “من تعادل برقرار می کنم” شعار آن هاست .


نماد و سمبل ماه آبان

سمبل ماه آبان حیوان عقرب است و عنصر وجودشان آب . همچنین ارکیده و رازقی ، گل محبوبشان است و روز سه شنبه روز مبارکشان . متولدین ماه آبان معروف به “با آمان ها” هستند و ستاره حاکم آن ها پلوتو است . فلز وجودشان آهن و سنگ خوش یمن سیلیس است . رنگ محبوب متولید ماه آبان قرمز تیره و عدد خوش یمنشان ۹ است . متولدین ماه آبان شخصیت ثابتی دارند و “من آرزو میکنم” شعار آن هاست .


نماد و سمبل ماه آذر

سمبل ماه آذر اسب با سیمای انسان است و عنصر وجودشان آتش . همچنین میخک ، گل محبوبشان است و روز پنجشنبه روز مبارکشان . متولدین ماه آذر معروف به “با آرمان کسب اطلاعات” هستند و ستاره حاکم آن ها ژوپیتر (مشتری) است . فلز وجودشان قلع و سنگ خوش یمن آن ها فیروزه است . رنگ محبوب متولید ماه آذر ارغوانی و عدد خوش یمنشان ۳ است . متولدین ماه آذر شخصیت راوی دارند و “من میبینم” شعار آن هاست .


نماد و سمبل ماه دی

سمبل ماه دی حیوان بز است و عنصر وجودشان خاک . همچنین ماگنولی ، گل محبوبشان است و روز شنبه روز مبارکشان . متولدین ماه دی معروف به “با آرمان تجربه کردن” هستند و ستاره حاکم آن ها ساترن(زحل) است . فلز وجودشان سرب و سنگ خوش یمن آن ها عقیق رنگارنگ است . رنگ محبوب متولید ماه دی ماگنولی و عدد خوش یمنشان ۸ است . متولدین ماه دی شخصیت کاردینالی دارند و “من به کار میگیرم” شعار آن هاست .


نماد و سمبل ماه بهمن

سمبل ماه بهمن مرد و دلو است و عنصر وجودشان هوا . همچنین نرگس ، گل محبوبشان است و روز شنبه روز مبارکشان . متولدین ماه بهمن معروف به “با آرمان ایده آلیستی” هستند و ستاره حاکم آن ها اورانوس است . فلز وجودشان اورانیوم و سنگ خوش یمن آن ها یاقوت کبود است . رنگ محبوب متولید ماه بهمن آبی آسمانی و عدد خوش یمنشان ۴ است . متولدین ماه بهمن شخصیت ثابتی دارند و “من می دانم” شعار آن هاست .


نماد و سمبل ماه اسفند

سمبل ماه اسفند حیوان ماهی است و عنصر وجودشان آب . همچنین بنفشه و لی لی ، گل محبوبشان است و روز پنجشنبه روز مبارکشان . متولدین ماه اسفند معروف به “با آرمان تفویض” هستند و ستاره حاکم آن ها نپتون است . فلز وجودشان تشعشعی از فلزات مصنوعی و سنگ خوش یمن آن ها زمرد است . رنگ محبوب متولید ماه اسفند سایه آبی و سبز دریایی و عدد خوش یمنشان ۷ است . متولدین ماه اسفند شخصیت راوی دارند و “من باور دارم” شعار آن هاست .


سمبل حیوان سال تولد

از تقویم ابتدایی بشریت جیل هزاره گی یا دوازده حیوانی تقویم ترکان و قبچاقیان و اویغوران که در میان ترکان آسیای مرکزی از قدیم معمول بوده و امروزه در تمامی کشورهای جنبوب شرق آسیا رسمیت دارد. سال موش، نخستین سال از دور دوازده سالة تقویم ترکی است که در پی هم تکرار می شوند . یعنی سالها به جای تاریخ و عدد به نام حیوانات دوازده گانه نامگزاری شده اند . اینکه چگونه این نام ها انتخاب شده اند و از کجا می آیند یک بحث بسیار مفصلی است که باید در یک کتاب شرح داد . در ادامه جدول سمبل حیوان سال تولد یا نماد حیوان سال تولد به تاریخ خورشیدی ایرانی را قرار داده و به طور خلاصه معنی و مفهوم هر حیوان سال تولد را شرح می دهیم .

حیوان سال ها

ستاره شناسان ما سالهای این دوره را چنین یاد می کنند :

1-سیچقان ئیل (سال موش)

2-اورئیل (سال گاو)

3-بارس ئیل (سال پلنگ)

4-توشقان ئیل (سال خرگوش)

5-لوی ئیل (سال نهنگ)

6-ئیلان ئیل (سال مار)

7-یونت ئیل (سال اسب)

8-قوی ئیل (سال گوسفند)

9-پیچی ئیل (سال میمون)

10-تخاقوی ئیل (سال مرغ)

11-ایت ئیل (سال سگ)

12-تنگوزئیل (سال خوک)


معنی ، مفهوم و طالع بینی حیوان سال ها  – سال موش

متولدین این سال ظاهر زیبا داشته ؛ زحمتکش ٬ کار دوست ٬ تشریفاتی و رسمیات پسند هستند . هدفمندند و مطلب آشنا. همیشه جانب احتیاط را نگه میدارند و توانایی پس انداز کردن پول خود را دارند . فقط احساس عمیق آنها را وا می دارد که احتیاط را فراموش نمایند .
نسبت به اشخاص محبوب خویش سخاوتمندند ؛ زود آتشین می گردند ٬ ولی قدرت آن را دارند که به زودی خشم خود را فرو خورده ٬ آرامش ظاهری را نگهدارند. انسانهای خرده گیر و عزت طلب اند ، به غیبت از دیگران علاقه ی عجیبی دارند .


معنی ، مفهوم و طالع بینی حیوان سال ها – سال گاو

زاده شده گان این سال توانمند ٬ پرطاقت ٬ کم گپ ٬ مطمین و قابل اعتماد اند . اغلب آنها غیر وابسته اند . زود برافروخته می گردند و درین حالت دهشتناک بوده ٬ حذر کردن از ایشان واجب است. هر چند خاموش و درونگرا هستند ٬ ولی اگر لازم آید خوش صحبت نیز می گردند .
از لحاظ جسمانی و فکری برتری دارند . با آنکه دیگران آنها را لاقید و غیر سختگیر می پندارند ٬ شق و کله شخ بوده ٬ از روبرو شدن با مخالفت خوش شان نمی آید .
این گروه از مردم عشق را مانند ورزش وسیله ی سرگرمی می دانند و همین امر بعضاً اسباب اختلاف بین آنها و نزدیکان شان را فراهم می سازد .


معنی ، مفهوم و طالع بینی حیوان سال ها  – سال پلنگ

پیدا شده­گان سال پلنگ حساس هستند . شیفته شادمانی بوده ٬ نیکخواه ولی عصبی مزاج ٬ والامقام و صاحب احترام اند؛ اما اغلب با بزرگان و آمرین شان درگیر اختلاف و کشمکش .
مردم قدر و قیمت فوق العاده یی به متولدین این سال قایل اند ؛ زیرا آنها انسانهای مصمم و قاطع هستند ؛ با اینهم اغلب عجولانه و نادرست تصمیم می گیرند و یا اینکه خیلی دیر به تصمیم درست نایل می آیند .
پلنگ زاده گان! خودپرست بوده ٬ به همه چیز به دیده ی شک و تردید می نگرند ؛ ولی عموما مردانه صفت و پرتوان هستند .


معنی ، مفهوم و طالع بینی حیوان سال ها – سال خرگوش

آنانیکه در سال خرگوش به دنیا آمده اند ٬ انسان های ویژه یی هستند . با استعداد و شهرت طلب اند ؛ کارهای شان همواره توأم با موفقیت است . نیکخواه ٬ خویشتندار٬ مطمئن ٬ قابل اعتماد٬ دارای طبع بلند و مناعت نفس اند . دیگران را به وجد می آورند . از جهت مادی همیشه کامیاب اند. غیبت را دوست دارند .
اشخاص زاده شده درین سال بی­کینه بوده ، مخصوصاً در برابر دوستان و عزیزان خویش هیچگونه کینه یی نمی ورزند ؛ در حالیکه هیچگونه دلبسته گی یی نیز به آنان نشان نمی دهند. این گروه از مردم کارمندان خوب ٬ پاک وجدان و با مسئولیت بوده ٬ عجب٬ وقار ٬ تشریفات و رسمیت پرستی را عزیز می دارند .


معنی ، مفهوم و طالع بینی حیوان سال ها – سال نهنگ

آنانیکه در سال نهنگ که در سیستم دوره ی دوازده حیوانی جنوب شرق آسیا سال اژدها خوانده می شود ؛ دیده به جهان گشوده اند ٬ انسانهای تندرست و صحتمند بوده ٬ بسیار فعال و هیجانی اند . گاهگاهی کله شخ و شریر نیز می گردند ٬ ولی به صورت عموم صدیق ٬ راستگو ، حساس و قاطع اند . اینها با آنکه خود رأی و صریح بوده ٬ آشکارا سخن می گویند ؛ میتوان به ایشان اتکاء نمود ؛ زیرا همیشه پخته و با اساس اند . نازک دل نیستند ولی توانایی دلسوز شدن را دارند . به دیگران موقع می دهند که بر ایشان حکم کنند . از گمراهی زود رهایی می یابند . مردم اغلب متولدین این سال را دوست دارند ؛ ولی خودشان به این مطلب باور ندارند .
زاده گان سال نهنگ ، یا بسیار زودتر از موقع تشکیل خانواده میدهند و یا اینکه مجرد باقی می مانند .


معنی ، مفهوم و طالع بینی حیوان سال ها – سال مار

آنانیکه در سال مار قدم به عرصه ی هستی نهاده اند ، انسان های مرموز بوده ؛ ولی طبیعتاً خردمند اند . با آنکه پولدار و متمول می باشند ٬ اغلب ممسک و متکبر اند ؛ ولی گاهی میتوانند همدرد دیگران باشند و به آنان یاری رسانند . اینها آدم های متکی به خود بوده ٬ به دیگران کمتر اعتماد می کنند . قاطع ٬ هدفمند و اندکی مطلب آشنا هستند . از نابرابری ها اندوهگین میگردند . بی پروا هستند و این امر اغلب به پیچیده شدن مناسبات خانواده گی شان منجر می گردد .


معنی ، مفهوم و طالع بینی حیوان سال ها – سال اسب

زاده گان سال اسب ، مردمان خوشحال و با شهرت اند . از پول به طریق نیک و به جا استفاده می کنند . عاقل اند و مؤثر . دیگران را زود زیر تأثیر شان قرار می دهند . پرگویند و با استعداد ٬ کار هایشان اغلب با موفقیت همراهست ؛ اعتماد به نفس دارند و قدر خود را می دانند . به جنس مقابل بی پروا نیستند . احساس چنین مردم اگر بیدار گردد ٬ به غیر از وظایف روزانه دیگر همه چیزها را فراموش می کنند . اجتماعی اند ٬ از دلخوشی ٬ مجلس و گردهمایی ها بیحد لذت می برند .
اینها بسیار دوست دارند تا در مرکز و محراق توجه دیگران قرار داشته باشند . آزاد فکر و مستقل بوده ٬ مسئولیت ها را جدی نمی گیرند ؛ ولی با تصمیم خویش عمل می کنند .


معنی ، مفهوم و طالع بینی حیوان سال ها – سال گوسفند

انسانهایی که در سال گوسفند قدم به عرصه ی وجود گذاشته اند ٬ قابلیت خاصی در صنایع نفیسه دارند . در نگاه اول همه کارهای اینها خوب به نظر می رسد . اغلب کمرو ٬ شرمندوک ٬ محجوب و گوشه گیر اند . در انتخاب راه ها تردید و دودلی نشان می دهند . قاطع نیستند .
این گروه مردم متدین بوده و در هرگونه عقاید و باورهای خویش استواری نشان می دهند . گپ دان ٬ کج بحث و خرده گیر نیستند . کار و وظیفه ی خود را دوست دارند و به شدت خواهان شرایط خوب برای زنده گی خویش اند . پولدار نیستند ٬ اما طبع بلند دارند . با ملاحظه و نیکخواه می باشند .


معنی ، مفهوم و طالع بینی حیوان سال ها – سال میمون

کسانی که در سال میمون یا شادی دیده به دنیا وا کرده اند٬ انسانهای مرموز و غیر قابل اعتماد اند . عاقل ٬ فعال ، چالاک و مبتکر بوده ؛ مسایل پیچیده را به زودی حل می کنند ٬ اما کاری را به سامان نمی رسانند . اینها را که می خواهند دشوارترین امور را در یک لحظه انجام می دهند ؛ از راه در پیش گرفته ی شان برگرداندن نهایت مشکل است . کوچکترین منافع در راه شان ٬ اینها را دلزده و ناامید می گرداند .
این دسته ی آدمیزاده گان ، صاحب عقل سلیم بوده ٬ درست تصمیم می گیرند . کنجکاو و دانایند . بسیار می خوانند . حافظه قوی و خاطر خوب دارند . به خود اعتماد داشته و همیشه اعتراض می کنند . صاحب شهرت اند و به آسانی به این مقام می رسند .


معنی ، مفهوم و طالع بینی حیوان سال ها – سال مرغ

متولدین سال مرغ متفکر٬ با استعداد و زحمتکش هستند . می کوشند وظایف خود را به صورت کامل به انجام برسانند ؛ حتی کارها یی را که از توان و امکان آنها خارج نیز باشد در بسر رسانیدن آن مصر بوده ٬ تقلا به خرج می دهند . با دیگران به زودی محشور و همصحبت شده نمی توانند .
این گروه راست و صادق بوده ٬ به راستی و حقیقت پروری خویش باور کامل دارند . انسان های با گذشت و رار نگهدارند . در حالت ناداری و دارنده گی یکسانند . در نظر قاطع می نمایند . مردم گریز اند و نقشه ها و برنامه های شان هیچگاه عملی نمی گردد. گاهی در زنده گی موفق اند و گاهی ناموفق . خود را زیاد دوست دارند. انسان های عجیبی هستند . به ابراز شجاعت و کارنمایی قدرت عجیبی دارند .


معنی ، مفهوم و طالع بینی حیوان سال ها – سال سگ

آنهایی که در سال سگ دیده به جهان باز کرده اند ٬ خصوصیات نیک انسانی دارند . صادق ٬ راستگو ٬ قابل اعتماد و راز نگهدارند . اینها خود را دوست داشته ، اندکی مغرور و کله شخ هستند . دو رو نیستند ٬ شایق ثروت بوده، دولتمند می گردند . اینها همه امور را به نظر انتقادی می نگرند . تیز زبان و حقیقت پرست اند . چون انسانهای با هدف و مفکوره هستند ٬ در کار و فعالیت های خویش آگاه بوده ٬ می دانند که برای چی مبارزه و تلاش به خرج می دهند . همه کارهای را به آخر رسانیده ، در همه امور کامیاب اند . از میان متولدین این سال رهبران خوبی تبارز می کند .


معنی ، مفهوم و طالع بینی حیوان سال ها – سال خوک

گروه مردمانی که در سال خوک به دنیا آمده اند ٬ دلیر و از خود گذر بوده ٬ می توانند خود را در راه دیگران قربان سازند . راستگار٬ راستگو ٬ و رستگارند . در هر کاری نیرو صرف نموده ٬ عقب نشینی برای شان معنایی ندارد . مردانه و با ثبات اند و دوستان شان را در مشکلات تنها نمی گذارند .
کم سخن و مهربانند . بسیار می خوانند و بسیار می دانند . در میان آنها بعضاً کسانی پیدا می شوند که بیش از حد پرگو هستند . به اشخاص مورد علاقه خویش توجه بسیار جدی مبذول می دارند .
زنده گی خانوادگی این دسته از اشخاص به بسیار خوبی سپری می گردد ؛ زیرا اینها توانایی فوق العاده یی برای حل مسایل مشکل آفرین دارند .


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۷/۳۰
ساجد موسی زاده

نظرات  (۲)

۰۳ خرداد ۰۰ ، ۱۱:۰۳ طراحی لوگو

با سلام و عرض ادب 

ما در زمینه طراحی لوگو در خدمت شما هستیم

۰۳ خرداد ۰۰ ، ۱۱:۰۲ پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی

بسیار عالی و جذاب هست مطالبتون 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی